Azt mondják, hogy a régi időkben még nem volt ennyi féle betegség, pláne nem volt allergia. Manapság ha kimegyünk a kertbe füvet nyírni, a legtöbbünk már ettől az egyszerű kerti művelettől is szenved és tüsszög folyamatosan. A múltban nem volt ismert az allergia fogalma, inkább szénanáthának hívták.
Biztos, hogy nem volt megalapozatlan a névadás, mert a por, a pollen és a széna, szalma, meg az egyéb kint a mezőn található növényektől már évekkel ezelőtt is sűrűn törölgették az orrukat az emberek. Sajnos manapság az allergia népbetegségnek számít.
Milyen jó is, hogy ma már nem ökörrel és boronával szántunk. Bizony a szemünk is kifolyna, és egy egész raklapnyi papír zsebkendő sem lenne elég egy hatalmas mező felszántásához. Az időről már nem is beszélve.
A mai legmodernebb traktoroknak és szántő vető eszközöknek, gépeknek már olyannyira jó a szigetelése, és a szellőzése, hogy nem kell attól tartanunk a fedélzeten ülve, hogy szenvedünk majd az allergiától. A 4 oldalról minket körülvevő vastag plexilap majdnem mindennek ellenáll, de polleneket és port egész biztosan nem engednek át.
A külső keringtetéstől sem kell tartani
Egyesek mindig félnek, hogy ha külső keringtetésre teszik a jármű levegőztetését, akkor minden bejön kintről. Maximum a kellemetlen szagoktól kell tartanunk, de más egyébtől biztosan nem. Másfelől, ha folyton a belső keringtetést használjuk, bepárásodhat az összes ablak, és egy idő után el is fogy a friss levegőnk.
Nyugodtan tehetjük külsőre a levegő áramlást a traktorjainkon, mivel mindegyik olyan strapabíró szűrővel van felszerelve, hogy azon biztos nem jön át semmilyen a tüdőnkre, vagy az orr nyálkahártyánkra ártalmas dolog.
Kint a mezőn még a kellemetlen szagoktól sem kell tartanunk, hiszen a szabadban nincs kipufogóbűz. Ha városban halad az ember a dugóban, akkor természetes, hogy nem szívesen szívja az előtte pöfögő autók benzin vagy dízel gőzeit.
A saját járművünk kipufogó szaga pedig egész biztosan nem köszön vissza az irányító kabinban, hacsak nem lyukas a kipufogó szerkezet, de erről a hibáról már hamarább tudomást szereznénk, hiszen a fedélzeti számítógép azonnal jelezné nekünk a traktorban ülve, ha bármi hibát észlelne.